Forensisch antropoloog Ernesto heeft de taak om lichamen uit massagraven van de burgeroorlog in Guatemala te identificeren. Als hij zijn vader denkt te herkennen op een oude foto, begint een intrigerende zoektocht naar zijn familiegeschiedenis. Regisseur César Diaz won op het filmfestival van Cannes de Camera d’Or voor beste debuutfilm.
Guatemala is in de greep van de rechtszaak tegen de soldaten die de burgeroorlog veroorzaakten. Door het hele land liggen talloze graven met ongeïdentificeerde lichamen. Terwijl de dossiers met gevonden massagraven zich opstapelen, wordt Ernesto benaderd door een oude weduwe. In een afgelegen dorpje is een graf gevonden. Het bergen en identificeren van de lichamen zou eindelijk rust brengen aan de achtergebleven families in het dorp.
Ernesto’s baas is niet happig op de klus, en wijst hem op al het werk dat nog gedaan moet worden. Maar voor Ernesto telt maar één ding: duidelijkheid over wat er met zijn vader is gebeurd. Zijn zoektocht brengt hem dichter bij de waarheid, die veel meer behelst dan het lot van zijn vader.