Vrijwilligersfuncties

In het aanmeldformulier geef je aan welke functies bij jou passen en waarom. We doen ons best je in te zetten daar waar je het best uit de verf komt.  

In het uitklapmenu hieronder vind je alle beschikbare vrijwilligersfuncties op alfabetische volgorde.

Meld je nu aan Meer informatie over vrijwilligen

Beschikbare vrijwilligersfuncties A-Z

  • Assistent vrijwilligerontvangst

    wo 20 t/m za 30 maart 2024 in Den Haag 

    Voor tijdens het festival zijn we op zoek naar assistenten voor de ontvangst van vrijwilligers op locatie.

    Werkzaamheden: je beheert de vrijwilligersbalie en bent een groot deel van de festivaldagen –en avonden beschikbaar om je mede-vrijwilligers te ontvangen, naar de juiste plek te verwijzen en te briefen, of te koppelen aan de locatiemanagers. Je stuurt de crewcatering vrijwilligers aan en zorgt voor een fijne verzamelplek voor vrijwilligers en crew.  

    Competenties: je bent communicatief vaardig, kunt goed aansturen en delegeren, bent gastvrij en houdt van samenwerken met veel leuke mensen.

    Extra: ben je in deze functie geïnteresseerd? Dan is het fijn als je op woensdag 20 en/of donderdag 21 maart bij de opbouw aanwezig kunt zijn.

    Stuur, na het invullen van het aanmeldformulier, een korte motivatie naar vrijwilligers@moviesthatmatter.nl

  • Bouwers & sjouwers

    di 19 t/m do 22 maart én za 30 & zo 31 maart in Den Haag

    We zoeken bouwers en sjouwers voor de op- en afbouw van het festival. Stroop jij graag je mouwen op en houd je van hard werken? Dan is dit de juiste taak voor jou.  

    Werkzaamheden: je bouwt balies op, zet exposities in elkaar en helpt met het inrichten van de verschillende festivalruimtes.

    Competenties: je bent handig en houdt van werken met je handen en aanpakken.

    Extra: houd er rekening mee bij het invullen van je beschikbaarheid dat deze functie voornamelijk van toepassing is voor en na het festival. Geef je dit op als voorkeursfunctie, dan is het dus handig als je van dinsdag 19 t/m donderdag 22 maart en op zaterdag(avond) 30 en zondag 31 maart overdag beschikbaar bent in Den Haag.

  • Car service

    wo 20 maart t/m ma 1 april in Den Haag

    Werkzaamheden: de car service-chauffeurs zorgen voor, tijdens en na het festival voor het vervoer van onze gasten, medewerkers, en waar nodig ander transport. Je brengt in je eigen auto of een huurauto gasten van en naar Schiphol, en verzorgt het transport van materialen van en naar Amsterdam.  

    Competenties: je hebt een rijbewijs met minimaal 3 jaar rijervaring. Je bent flexibel inzetbaar, representatief en servicegericht, kunt goed vroeg opstaan en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Je vervoert internationale gasten dus het is handig als je Engels spreekt. In verband met de soms vroege of late werktijden en het flexibel oproepbaar zijn, woon je bij voorkeur in Den Haag of daar in de buurt. Het is fijn, maar niet noodzakelijk, als je een eigen auto tot je beschikking hebt.

    Extra: de chauffeursdiensten zijn niet te combineren met overige vrijwilligersdiensten. Je kunt na afloop van je diensten uiteraard ook gratis films bezoeken met je Crew Pass. De werktijden voor de chauffeurs wijken af van de reguliere festivalwerktijden. Er wordt een apart rooster gemaakt door de transportcoördinatoren.

  • Crew catering

    wo 20 t/m za 30 maart in Den Haag

    Werkzaamheden: tijdens het festival verzorg je je mede-vrijwilligers, de MtMF24 crewleden èn festivalgasten met een overheerlijke lunch, snacks, drankjes en je helpt de cateraar met het diner. Je houdt de lunch– en snackvoorraad in de gaten, en houdt de ruimte gezellig en netjes. Je doet dit altijd samen met een of twee andere vrijwilligers. Sta je tussen 17.00  – 21.00 uur ingedeeld? Dan help je de cateraars met het diner: de dinerlijst bijhouden, drankjes verzorgen op de tafels, tussendoor opruimen en schoonmaken waar nodig.

    Competenties: je bent communicatief vaardig, gastvrij, servicegericht en houdt van een georganiseerde ruimte. Enige horeca-ervaring is natuurlijk fijn maar niet noodzakelijk!

  • Host

    za 23 t/m za 30 maart in Den Haa

    Werkzaamheden: je begeleidt moderatoren en gasten die een inleiding of nagesprek bij een film komen geven. De gasten ontvang je voorafgaand aan de film. Je haalt kaartjes op bij de festivalbalie en faciliteert de voorbespreking tussen moderatoren en gasten, om vervolgens te zorgen dat iedereen op tijd bij de film is.

    Competenties: je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (meerdere talen is een pre), je bent representatief en niet verlegen, gastvrij en een goede tijdbewaker.

    Extra: we werken voor deze functie graag met mensen die al enige ervaring hebben met het festival.

    Ben je in deze functie geïnteresseerd? Stuur dan na het invullen van het aanmeldformulier een korte motivatie naar vrijwilligers@moviesthatmatter.nl. 

    NB: Geef naast host ook altijd een tweede voorkeursfunctie op!

  • Kantoor

    ma 11 maart t/m wo 20 maart in Amsterdam

    Werkzaamheden: je helpt bij de voorbereidingen van het festival op het Movies that Matter kantoor in Amsterdam. Je maakt onder andere de festivalpassen en helpt bij het versturen van de festivalkranten. 

    Competenties: je houdt van kantoorwerk, bent servicegericht en proactief.

    Extra: houd er bij het invullen van je beschikbaarheid rekening mee dat deze werkzaamheden voorafgaand aan het festival plaatsvinden. Geef je dit op als voorkeursfunctie, dan hebben we je nodig in periode tussen ma 11 en wo 20 maart in Amsterdam.

  • Kassa & informatie

    vr 22 t/m za 30 maart in Den Haag

    Dit team is verantwoordelijk voor de kaartverkoop, merchandise verkoop en informatieverstrekking tijdens het festival. We zoeken voor deze functie medewerkers die handig zijn met computers en kaartverkoopsystemen, en die graag klantgericht werken.  

     Bij de kassa- en informatiebalie komen publiek en gasten met vragen over het festival en alles wat daarbij hoort. Daarnaast is de informatiebalie een ontmoetingsplek voor hosts, de begeleiders van onze verdiepingsgasten en moderatoren. De balie wordt op een aantal momenten ook ingezet om genodigden voor premières en andere speciale programma’s welkom te heten.   

    Werkzaamheden: je bent het gezicht van het festival, en staat gasten en bezoekers van het festival te woord. Je verstrekt waar nodig informatie aan bezoekers en verwelkomt genodigden. Je verzorgt op locatie de kaartverkoop tijdens het festival. Je informeert bezoekers en gasten en beantwoordt hun vragen.  

    Competenties: je bent representatief, communicatief vaardig, servicegericht en hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. Je bent geïnteresseerd in de festivalgasten en bezoekers, en leest je voorafgaand in over het festival, de films en het verdiepingsprogramma. Ook ben je handig met computer –en kassasystemen.

    Extra: het is noodzakelijk dat je voorafgaand aan het festival bij de kassatraining aanwezig bent. Deze bijeenkomst vindt plaats in Theater aan het Spui in Den Haag op donderdag 21 maart van 19:00 – 20:00.

  • Stand-by

    vr 22 t/m za 30 maart

    Wanneer je als stand-by bent ingedeeld dan sta je op de reservelijst voor die dag of avonddienst. Je wordt gebeld wanneer er late afmeldingen, zieken of spoedjes zijn. Als je tot een uur voor aanvang van je dienst niets hebt gehoord dan vervalt de dienst.  

    Competenties: je bent flexibel inzetbaar op alle mogelijke diensten.

  • Vliegende keep

    vr 22 maart t/m za 30 maart

    De vliegende keep is een dagdienst of een avonddienst aanwezig om ingezet te worden voor wat op dat moment nodig is. 

    Werkzaamheden: je helpt bijvoorbeeld met het halen van de lunch en het bijhouden van de medewerkersruimte. Je wisselt vrijwilligers af die met pauze gaan, wordt ingezet voor de publieksprijs op drukke momenten. Je wordt ingezet bij kleine ombouwmomenten, en andere taken die op dat moment nodig zijn.

    Competenties: je bent flexibel, geduldig en servicegericht. Fijn als je in redelijke fysieke conditie bent in verband met de wisselende werkzaamheden.

    Extra: houd er rekening mee dat de drukte zeer wisselend is. Zie het als een goed teken wanneer je niets te doen hebt, alles verloopt dan volgens plan. Wees wel op rustige momenten voorbereid en neem bijvoorbeeld een boek mee.